ul. Kępińska 13, 63-505 Doruchów (1 piętro, pokój nr 18)
tel.: 0-(62) 736-32-28 tel/fax: 0-(62) 736-32-40
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) prowadzenie rejestracji stanu cywilnego w systemie Rejestrów Państwowych: a) rejestracja urodzenia i występowanie o nadanie numeru PESEL, b) rejestracja małżeństwa, c) rejestracja zgonu; 2) prowadzenie akt zbiorowych do sporządzanych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów; 3) przekazywanie informacji statystycznej w zakresie zarejestrowanych urodzeń, małżeństw i zgonów; 4) występowanie o zmianę numeru PESEL; 5) przyjmowanie oświadczeń koniecznych do uznania ojcostwa i prowadzenie rejestru uznań; 6) przyjmowanie innych oświadczeń z zakresu rejestracji stanu cywilnego; 7) wydawanie zaświadczeń: a) potwierdzających uznanie ojcostwa, b) o stanie cywilnym, c) stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo za granicą, d) stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, e) o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby; 8) przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego oraz wydawanie z nich odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych; 9) dokonywanie wzmianek dodatkowych do aktów stanu cywilnego: 10) zamieszczanie przypisków przy aktach stanu cywilnego; 11) przyjmowanie zapewnień, że osoby zamierzające zawrzeć małżeństwo nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa; 12) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowego terminu oczekiwania; 13) wydawanie decyzji z zakresu ustawy o zmianie imienia i nazwiska; 14) sprostowanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego w formie czynności materialno-technicznej; 15) realizacja wniosków dotyczących wpisania lub odtworzenia treści aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą; 16) realizacja wniosków dotyczących zarejestrowania aktu stanu cywilnego w przypadku, gdy zdarzenie nastąpiło za granicą i nie zostało tam zarejestrowane; 17) poświadczanie przez kierownika USC za zgodność z oryginałem dokumentów z akt zbiorowych; 18) obsługa aplikacji w rejestrze ŹRÓDŁO: realizacja zleceń, aktualizacja danych i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL 19) prowadzenie archiwum USC; 20) konserwacja ksiąg stanu cywilnego; 21) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie rejestracji stanu cywilnego; 22) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i bieżące rozliczanie ich zużycia; 23) przygotowywanie wniosków o nadanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie; 24) organizacja uroczystości z okazji jubileuszy pożycia małżeńskiego.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.